Naar "Mijn trainingen"

Onderzoek: of feedback creatiever maakt hangt af van werkomgeving

Gepubliceerd op 21-12-2017, door De Redactie

Organisatiepsychologen aan de Universiteit van Amsterdam zijn erachter gekomen dat feedback niet altijd effectief is om de creativiteit te verhogen. Uit enquêtes onder consultants en medewerkers van ziekenhuizen blijkt dat er een exponentiële relatie bestaat tussen het krijgen van feedback en creativiteit, maar alleen als de prestatiestandaarden binnen de organisatie in verandering zijn en als de tijdsdruk niet hoog is. De onderzoekers adviseren leidinggevenden dan ook om werknemers de tijd te geven om feedback te verwerken.

 

Zie ook:

http://www.uva.nl/content/nieuws/persberichten/2017/09/feedback-zoeken-verhoogt-niet-altijd-creatieve-prestatie.html

Onderzoek: of feedback creatiever maakt hangt af van werkomgeving
BLOG 22-06-2021 || door: Denise Molijn Molijn maakt de balans op: online is een blijvertje!

Waar staan we na 15 maanden thuiswerken, online vergaderen, een minimaal sociaal leven en een stuwmeer aan vrije dagen omdat we toch negens naartoe konden? Welke inzichten over werk, werkplek en werk-privé balans hebben we gekregen? Wat hebben we bereikt en wat hebben we gemist? Essentiele vragen nu de laatste maatregelen losgelaten lijken te worden en we weer meer keuze krijgen in wat we wel en niet doen.

NIEUWS 07-06-2021 || door: De Redactie Thuis en op kantoor: hybride werken is het nieuwe normaal

Nu het einde van de coronamaatregelen in zicht lijkt, zijn bedrijven en overheden bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken blijft daar deel van uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken noemen veel bedrijven en de overheid dat.

NIEUWS 20-04-2021 || door: De Redactie Meer werkenden volgen opleiding voor persoonlijke ontwikkeling

De coronacrisis lijkt een positief effect te hebben op de persoonlijke ontwikkeling van de Nederlandse beroepsbevolking. Van de mensen die in coronatijd besloten meer en verder te leren, koos de helft voor een training of opleiding het gebied van persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit onderzoek van Intermediair en Springest.