Naar "Mijn trainingen"

Het online delen van emoties helpt jongeren

Gepubliceerd op 12-12-2018, door De Redactie

In een recent onderzoek van communicatiewetenschapper Carmina Rodríguez Hidalgo van de Universiteit van Amsterdam is gekeken naar de toegevoegde waarde van het delen van emoties door jongeren op sociale media.

In het onderzoek werd jongeren gevraagd om hun emoties online en “in het echt” te delen ten tijde van een belangrijke toets. En wat bleek? De jongeren voelden minder stress na het delen online, terwijl het face-to-face contact juist tot meer stress kon leiden.

Juist het gemak van sociale media zorgt voor deze vermindering van stress: mensen voelen zich veiliger achter hun scherm, waardoor ze meer details in hun verhaal verwerken. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat reacties zich beter kunnen richten op de kern van de emotie, waardoor men zich beter gehoord voelt.

 

Bron: https://www.icthealth.nl/nieuws/delen-emoties-via-social-media-helpt-jongeren/ 

Het online delen van emoties helpt jongeren
BLOG 22-06-2021 || door: Denise Molijn Molijn maakt de balans op: online is een blijvertje!

Waar staan we na 15 maanden thuiswerken, online vergaderen, een minimaal sociaal leven en een stuwmeer aan vrije dagen omdat we toch negens naartoe konden? Welke inzichten over werk, werkplek en werk-privé balans hebben we gekregen? Wat hebben we bereikt en wat hebben we gemist? Essentiele vragen nu de laatste maatregelen losgelaten lijken te worden en we weer meer keuze krijgen in wat we wel en niet doen.

NIEUWS 07-06-2021 || door: De Redactie Thuis en op kantoor: hybride werken is het nieuwe normaal

Nu het einde van de coronamaatregelen in zicht lijkt, zijn bedrijven en overheden bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken blijft daar deel van uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken noemen veel bedrijven en de overheid dat.

NIEUWS 20-04-2021 || door: De Redactie Meer werkenden volgen opleiding voor persoonlijke ontwikkeling

De coronacrisis lijkt een positief effect te hebben op de persoonlijke ontwikkeling van de Nederlandse beroepsbevolking. Van de mensen die in coronatijd besloten meer en verder te leren, koos de helft voor een training of opleiding het gebied van persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit onderzoek van Intermediair en Springest.