Naar "Mijn trainingen"

Harvard-docent: ‘Stel talentontwikkeling beschikbaar aan iedereen’

Gepubliceerd op 08-02-2018, door De Redactie

Werkgevers moeten meer investeren in de ontwikkeling van hun werknemers. Dat stelt Robert Kegan, hoogleraar psychologie aan Harvard, in zijn nieuwe boek ‘Een cultuur voor iedereen’. Volgens Kegan focussen bedrijven nu nog te veel op hun ‘high potentials’, terwijl het uitblijven van ontwikkeling bij de rest van de werknemers op de lange termijn schadelijk is voor organisaties. De hoogleraar formuleert drie principes waarmee talentontwikkeling tot bloei komt: een open bedrijfscultuur, doelmatige ondersteuning voor werknemers die verder willen komen en het houden van structurele evaluaties en feedbackrondes.

 

Zie ook:

https://www.mt.nl/boeken/talentontwikkeling-altijd-iedereen/545400

Harvard-docent: ‘Stel talentontwikkeling beschikbaar aan iedereen’
BLOG 22-06-2021 || door: Denise Molijn Molijn maakt de balans op: online is een blijvertje!

Waar staan we na 15 maanden thuiswerken, online vergaderen, een minimaal sociaal leven en een stuwmeer aan vrije dagen omdat we toch negens naartoe konden? Welke inzichten over werk, werkplek en werk-privé balans hebben we gekregen? Wat hebben we bereikt en wat hebben we gemist? Essentiele vragen nu de laatste maatregelen losgelaten lijken te worden en we weer meer keuze krijgen in wat we wel en niet doen.

NIEUWS 07-06-2021 || door: De Redactie Thuis en op kantoor: hybride werken is het nieuwe normaal

Nu het einde van de coronamaatregelen in zicht lijkt, zijn bedrijven en overheden bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken blijft daar deel van uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken noemen veel bedrijven en de overheid dat.

NIEUWS 20-04-2021 || door: De Redactie Meer werkenden volgen opleiding voor persoonlijke ontwikkeling

De coronacrisis lijkt een positief effect te hebben op de persoonlijke ontwikkeling van de Nederlandse beroepsbevolking. Van de mensen die in coronatijd besloten meer en verder te leren, koos de helft voor een training of opleiding het gebied van persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit onderzoek van Intermediair en Springest.